Tribunalul Bucureşti a suspendat, joi, Planul Urbanistic Zonal care stabileşte traseul drumului expres, ce ar trebui să lege Autstrada Bucureşti-Piteşti de Autostrada Bucureşti –Constanţa. Reprezentanţii primăriei susţin că decizia instanţei nu afectează mersul lucrărilor, ci mai degrbă lipsa fondurilor. De altfel, proiectul este unul controversat încă din 2011, de când a fost lansat în dezbatere publică.
Grupul de Oponenţă a Proiectului Drum Expres Penetraţie Ciurel - A1 a trimis un comunicat de presă prin care anunţat decizia Tribunalului Bucureşti. „Astăzi 28.02.2012, Instanţa Tribunalului Bucureşti a soluţionat favorabil procesul între Grupul de Oponenţă a Proiectului Drum Expres Penetraţie Ciurel - A1, reprezentat de unul dintre membri - familia Coordoneanu Ovidiu - şi Primăria Municipiului Bucureşti, în sensul suspendării actului administrativ, Hotărârea Consiliului General nr. 131 din data de 30.08.2012, cu privire la implementarea PUZ-ului acestui proiect megalomanic“, se arată în comunicatul Grupului, citat de Hotnews.ro.
Proiectul a fost aprobat de consilierii generali ai Capitalei, în şedinţa de pe 31 august, fiind prima şedinţă după alegeiloe locale. Pe ordinea de zi a acelei şedinţe au fost aprobate mai multe proiecte megalomanice ale primarului Sorin Oprescu, printre care şi Autostrada Suspendată. Asta după ce, încă din 2011, consilierii au respins acest plan urbanistic zonal.
Tribunalul Bucureşti a anulat, în iulie 2012, autorizaţia de construire pentru pasajul suprateran de la Ciurel. Procesul a fost pornit de un proprietar din zonă care susţine că municipalitatea i-a luat 60 de metri pătraţi din curte fără să-l exproprieze, iar pilonul pasajului se afla la 3 metri distanţă de balconul sau. Primăria Capitalei poate face recurs.
Istoria unui proiect cotroversat
Controversatul proiect prevede construire