Multinaţionalele comandă mii de aranjamente florale în această perioadă
70% dintre români aleg să dăruiască flori, 30% - alte cadouri
Totuşi, se observă o scădere a bugetelor, atât în rândul companiilor, cât şi al persoanelor fizice
Companiile multinaţionale comandă în perioada 1-8 martie mii de aranjamente florale, iar vânzările celor care vând aranjamente florale au un avans impresionant.
"În perioada 1-8 Martie, vânzările cresc poate chiar şi cu 1000% faţă de o lună obişnuită din an. Cel puţin în cazul nostru, care avem contracte ferme cu companii multinaţionale şi cărora trebuie să le livrăm sute, poate chiar mii de aranjamente florale, pe care le oferă angajatelor sau partenerelor de business. În acest an, noi deja avem contractele semnate, dar ne bazăm şi pe clienţii privaţi, care comandă pe site buchete sau aranjamente", a declarat, pentru Curierul Naţional, Otilia Caloian, coordonator al site-ului florifrumoase.ro.
Bugetele alocate au scăzut cu 15%
Totuşi, ea ne-a explicat că a observat o scădere a bugetelor, atât în rândul câtorva companii, cât şi al clienţilor persoane fizice.
"Volumul comandat a rămas acelaşi ca anul trecut, doar că au scăzut bugetele alocate cu aproximativ 15%", ne-a spus Otilia Caloian.
Conform ei, companiile cheltuie între 20 şi 200 de lei pentru un aranjament floral, iar persoanele fizice cheltuie în jur de 250 de lei, însă există şi clienţi care alocă pentru un aranjament în jur de 1.000 de lei.
Cele mai vândute produse
Reprezentantul florifrumoase.ro ne-a mai spus că în această perioadă, pe partea de corporate, cele mai bine vândute produse sunt aranjamentele Ikebana, în stil business, brioşele din flori şi zambilele în ghiveci. În cazul persoanelor fizice, cel mai bine se vând aranjamentele cu flori de primăvară, dar şi coşurile cu trandafiri roşi