Scăderea consumului şi accesul în creștere la internet forţează marele retail să încerce cu degetul și apele virtuale. Retailerii din comerţul modern vor să dea clienţilor posibilitatea de a comanda de oriunde s-ar afla, după care nu trebuie decât să-şi ridice produsele, gata ambalate şi împachetate.
Mai nou, grupul de retail Carrefour, al doilea ca marime la nivel mondial, care este prezent şi pe piaţa din România, testează, în Franţa, un nou tip de concept de magazin, care ar trebui să însemne, înainte de toate, economie de timp și bani. Timp mai puțin pierdut pe drum de către cliienţi și costuri mai mici pentru retailer.
Pentru început, Carrefour va deschide, experimental, două Market-uri de tip "drive-pieton", în Paris şi în Tournon-sur-Rhône, potrivit lineaires.com.
Cum funcţionează acest concept? Cumpărătorul alege produsele, comandă şi plăteşte online, după care merge la magazinul “drive-pieton”, de unde le ridică.
Acest tip de magazin este soluţie pentru retaileri de a se extinde, fără investiţii prea mari, din moment ce supermarketul “drive-pieton” e, de fapt, un depozit (spaţiul necesar e mult mai mic, nu sunt parcare sau case de marcat).
Carrefour este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial. Prezent în peste 30 de ţări din lume cu peste 15.500 magazine, grupul Carrefour numără peste 475.000 de angajaţi.
Grupul francez operează în România 111 magazine, dintre care 24 hipermarket-uri, 67 supermarket-uri şi 20 de magazine de proximitate Express.
În loc de gadget, click pe un caşcaval?
Şi alţi retaileri se arată dornici să câştige teritoriu într-un mediu puţin vizitat până de curând de jucătorii clasici din comerţul modern.
La nivel local, Metro Cash and Carry duce deja marfa comandată pe www.metro.ro/direct la uşa clienţilor