Pentru prima oară de la lansarea lor, smartphone-urile au întrecut telefoanele mobile standard, în topul vânzărilor de Crăciun
Cererea globală de telefoane mobile a crescut în mod semnificativ în 2012. Anul trecut, în premieră, un număr mai mare de smartphone-uri decât de telefoane mobile standard au fost vândute în perioada Crăciunului. Această tendinţă pozitivă se datorează preţurilor la smartphone-uri din ce în ce mai atractive. O serie de caracteristici premium noi au contribuit şi ele la stimularea vânzărilor de aparate din gamele de preţ mediu şi de top. Acestea sunt concluziile GfK pentru piaţa telecom pregătite pentru Mobile World Congress 2013 din Barcelona.
În 2012, cererea de smartphone-uri a crescut la nivel global cu 56%, la 720 de milioane de dispozitive vândute. În acelaşi timp, piaţa de telefoane mobile standard a scăzut cu 14%, la 886 milioane de euro. În cele din urmă, cu toate acestea, vânzările globale de telefoane mobile de către retaileri au crescut anul precedent cu 7%.
În Europa vânzările au crescut cu 34%, în China, Hong Kong şi Taiwan, cu 133%
Cererea pentru smartphone-uri este în creştere accentuată în special în China. În 2012, creşterea de la an la an a vânzărilor a fost de 34 procente în Europa, în timp ce în China, Hong Kong şi Taiwan vânzările au crescut rapid cu 133%. În 2012, două din trei telefoane vândute în această regiune au fost smartphone-uri. Pe lângă faptul că piaţa chineză înregistrează cele mai mari rate de creştere, ea deţine şi cea mai mare pondere de smartphone-uri din piaţa globală a telefoanelor mobile. În Europa, aproximativ 50% din vânzările de telefoane mobile sunt datorate smartphone-urilor. Telefoanele mobile standard continuă să domine în America Latină, Orientul Mijlociu şi Africa.
Metodologia studiului
Prin panelul de retail, GfK colectează period