Nimanui nu ii place sa rezolve un conflict, insa, intr-o companie, va trebui sa infrunti situatia, pentru ca foarte rar lucrurile se rezolva de la sine.
De fapt, conflictul va escalada, daca nu este tratat proactiv si in mod corespunzator, spun Katherine Crowley, un psihoterapeut instruit la Harvard, si Kathi Elster, executive coach, citate de Business Insider.
In cartea lor - "Fete rautacioase la locul de munca", Crowley si Elsters discuta despre cele mai bune metode de a face fata unor diferite scenarii conflictuale care se petrec la job.
Problema: Primesti un feed-back dur si umilitor
Ce sa nu faci
Nu deveni defensiva si nu riposta.
Nu folosi replici precum "Poti sa crezi ce mi-au spus?"
Nu plange in fata lor si nu le lasa sa te vada suparata.
Ce sa faci
Dezarmeaza-le cu umor sau da-le un raspuns neutru
Ignora-le. Atunci cand spun ceva aspru, nu raspunde deloc si nu arata ca te-au ranit.
Problema: O colega raspandeste zvonuri despre tine
Ce sa nu faci
Nu contraataca cu minciuni despre ea.
Nu iti convinge prietenele sa o atacati ca un grup.
Nu te duce la sef ca sa o acuzi ca te-a denigrat.
Ce sa faci
Cel mai bine este sa mergi direct la colega ta si sa ii spui ca stii ce joc face.
Problema: Esti ignorata
Ce sa nu faci
Nu te ridica si nu iesi nervoasa din incapere.
Nu riposta prin jigniri.
Nu spune, ironic, "Eu nu sunt binevenita aici, evident".
Nu te grabi sa ii dai unfriend pe Facebook.
Ce sa faci
Calmeaza-te si intreaba-ti colega ce ai facut si a deranjat-o. Cel mai bine porti aceasta discutie intr-un cadru privat.
Problema: Ti se adreseaza intr-un mod condescendent
Ce sa nu faci
Nu deveni d