• Sefii primariei pregatesc o noua mega afacere • Este greu de presupus ca iesenii vor fi beneficiarii acesteia • Dupa ce au reusit performanta de a scoate CET la vanzare ca fier vechi, edilii au pus ochii pe RATP
Scindarea RATP ar urma sa inceapa in cel mult doua saptamani. Potrivit viceprimarului Marius Danga, Regia Autonoma de Transport Public ar urma sa fie rupta in doua, serviciul de transport public urmand sa fie delegat unei societati pe actiuni. RATP ar urma sa ramana activa, insa aproape doar cu numele, singurele activitati pe care le va mai putea presta fiind cele din statia ITP (Inspectie Tehnica Periodica - n.r.), cursurile scolii de soferi si intretinerea infrastructurii gestionate pana in prezent.
Noua societate ar urma sa preia transportul public in oras, in timp ce RATP-ul va ramane doar cu numele. "In doua saptamani, va fi supus dezbaterii publice un proiect de reorganizare a RATP, societatea care se va rupe din regie urmand sa poarte numele SC Compania de Transport Public Iasi SA. La fel ca si la celelalte societati, mai putin Dalkia Termo Iasi, municipalitatea va detine intreg pachetul de actiuni", a precizat viceprimarul Marius Danga.
Primaria rupe RATP in doua pentru a putea accesa noi imprumuturi
Printre justificarile prezentate de edilii Iasului, vizavi de intentia de introducere a unui nou operator de transport, se poate mentiona, in primul rand, faptul ca RATP-ul nu poate accesa proiecte europene din cauza datoriilor. In ceea ce priveste personalul, municipalitatea a dat asigurari ca nu vor fi facute disponibilizari.
"Proportional cu activitatile pe care le vor presta in continuare RATP si SC Compania de Transport Public Iasi SA, personalul ar urma sa fie impartit intre cele doua. RATP nu mai este credibila pentru colaboratori, are aproape toate conturile blocate si nu poate accesa fondu