Ceea ce se întrevedea încă de anul trecut a devenit limpede în 2013: banii statului merg spre pensii și salarii, iar infrastructura a devenit copilul nedorit.
Acum câteva luni, pe aici treceau mașini. Azi, în locul benzilor de asfalt se întind gropi largi și adânci, înconjurate de garduri înalte, iar autovehiculele se strecoară pe câte o jumătate de bulevard ori pe câte-un trotuar convertit la automobilism. Asta când nu dau de câte o stradă complet blocată și sunt nevoite să facă vreun ocol de câțiva kilometri. Pentru pietoni, viața e și mai grea: pământul cărat de roțile basculantelor s-a răspândit încet-încet peste tot, iar orice zi ploioasă îl transformă într-un noroi lipcios. „Asta e, răbdăm, că e spre binele nostru. Peste maxim trei ani sper să scap de ambuteiajele care ne-au făcut celebru cartierul și să ajung la lucru cu metroul“, spune Petre Damian, care face zilnic naveta între garsoniera sa din Drumul Taberei și biroul de pe Bulevardul Unirii.
Într-adevăr, potrivit proiectului inițial, primul tronson al magistralei M5, cuprins între Valea Ialomiței/Râul Doamnei și Hașdeu (Operă), ar fi trebuit să aibă structura de rezistență (tuneluri și stații) gata în 2014 și să fie pusă în funcțiune în 2015. Doar că toamna lui 2012 a adus prima veste proastă pentru acest proiect: din cele 381 de milioane de lei prevăzute inițial în buget, guvernul Ponta a mai lăsat numai 179 de milioane de lei. În noiembrie 2012, directorul de investiții al Metrorex se arăta, totuși, optimist: „Sperăm ca la anul să dispunem de cele circa 500 milioane de lei necesare lucrărilor“. Ianuarie 2013 a adus, însă, o a doua veste neplăcută: suma alocată pentru M5 în acest an este de numai 95 de milioane de lei.
Cu facturi neplătite de câteva luni, constructorii nu au avut de ales și au decis să întrerupă activitatea. „Toate stațiile sunt în cons