În perioada 11 - 15 martie, un colectiv alcătuit prin ordin al prefectului de Maramureş va verifica registrele agricole existente la toate cele 76 de unităţi administrativ-teritoriale din judeţ.
Echipele care se vor deplasa în teritoriu sunt angajaţi din instituţiile cu atribuţii specifice - Direcţia Judeţeană de Statistică, Direcţia Judeţeană pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură, Direcţia Judeţeană Sanitar-Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor, Oficiul Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, Instituţia Prefectului şi Consiliul Judeţean.
"Membrii nominalizaţi vor verifica modul de completare a registrelor agricole pentru a se asigura în privinţa existenţei unei evidenţe unitare cu privire la categoriile de folosinţă a terenurilor, a mijloacelor de producţie agricolă şi a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii şi buna utilizare a resurselor locale.
Ne referim la organizarea, întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol, pe suport hârtie, dar şi în format electronic, conform formularelor registrului agricol aprobate prin Hotărâre de Guvern, pe unităţi administrativ-teritoriale şi pe localităţile componente ale acestora", a arătat subprefectul Pamfil Bercean.
Registrele agricole reprezintă documentul oficial de evidenţă primară unitară în care sunt înscrise date cu privire la gospodăriile populaţiei şi la societăţile/asociaţiile agricole, precum şi la persoane fizice sau juridice care au teren în proprietate/folosinţă şi animale. Acestea constituie sursa de date pentru punerea în practică, la nivel local, a politicilor fiscale, agrare, protecţiei sociale, edilitar-urbanistic, sanitar, şcolar.
În conformitate cu prevederile legale, prefectul şi împuterniciţii acestuia sunt responsabili de respectarea prevederilor legale cu privire la întocmir