Aşteptată cu nerăbdare de omul de rând dar şi de afacerişti, primăvara şi-a intrat în drepturi odată cu prima zi a lunii şi, în ciuda aglomeraţiei din oraş, vânzările comercianţilor cu prilejul Mărţişorului au urcat treaptă după treaptă, oră după oră.
În topul vânzărilor s-au situat florile, un cadou accesibil pe care l-au preferat în ziua de vineri atât clientul persoană fizică, cât şi firmele.
* "Magnolia", florăria care vinde de trei milioane de euro anual
Realizând vânzări anuale pentru buchete şi aranjamente de până la trei milioane de euro, florăria "Magnolia" înregistrase, până vineri la ora 15:00, o creştere de 600% a vânzărilor, ne-a declarat Alexandru Tescar, directorul regional al florăriei. Compania, care se poziţionează în vârful topului pe piaţa florăriilor din Transilvania, şi care vinde buchete de flori descrise ca neconvenţionale şi avangardiste, a obţinut acest rezultat în condiţiile unei promovări "din gură în gură", fără a lansa promoţii, ne-a explicat Tescar.
"Magnolia" are un magazin online care deserveşte toată ţara şi un total de 12 magazine fizice, unul în Capitală, iar 11 în zona Transilvaniei, în mai multe oraşe.
Reprezentantul "Magnolia" ne-a detaliat: "Având în vedere că este primul an în care ne prinde 1 şi 8 martie în Bucureşti, încă nu putem face comparaţie la nivelul numărului de clienţi, de la an la an. Însă, faţă de o zi obişnuită, de 1 martie (până la ora 15:00) am înregistrat creşteri de circa 600% ale numărului de clienţi. Nu ştiu ce se va întâmpla de 8 martie, mi-ar plăcea să pot estima". Tescar observă că, la nivelul Capitalei, clientela este ca o loterie, trendurile la fel, iar clima este cea care influenţează semnificativ vânzările de aici, comparativ cu zona Transilvaniei.
Florile care se vând la "Magnolia" sunt importate din Olanda, Ecuador, Slovacia, Polonia şi alte ţări, iar vânzări