Conducerea Casei Judetene de Asigurari Sociale de Sanatate arata spre botosanenii cu datorii la fondul sanatatii cand vine vorba de cine poarta vine pentru aglomeratia de la ghiseele institutiei.
„Asa sunt invatati multi dintre noi, sa vina toti in perioada de varf a zilei ca sa-si rezolve problema. Aglomeratia mare este intre orele 9.00-15.00, iar in afara acestui interval este lejeritate la ghisee. Pe la orele 14.00 sau 15.00 nu mai vezi decat unul, doi oameni la ghisee”, afirma Catalin Lupascu, directorul presedinte al CJAS Botosani.
In ultima saptamana, holul institutiei de asigurari sociale de sanatate a fost neincapator pentru multimea de oameni care au venit sa verifice la casa de ce au primit instiintari de plata sau somatii de la Fisc pentru restante la contributia de la asigurarile de sanatate. Unii dintre ei au sume restante din anii din urma, care abia acum au fost identificate, la confruntarea bazelor de date de la casa si de la Fisc. La aceste sume apar penalitati de intarziere uneori foarte mari. Acestia vin sa afle la casa de unde au aparut acele restante si isi exprima si nemultumirea ca nu au fost instiintate la timp ca sa plateasca.
Multi dintre cei care stau la rand la cele patru ghisee nu sunt restantieri la plata sanatatii, dar pentru ca nu se actualizeaza in timp util plata contributiei, omului i se spune sa vina la institutia de asigurari de sanatate pentru a se introduce informatia in sistemul CAS, pe baza facturii de la Fisc. „Sunt persoane care platesc in timp util la ANAF sanatatea, dar vin si la ghiseele noastre si noi bagam in calculator plata. Daca persoana nu vine, poate sa nu apara ca este asigurata atunci cand are nevoie de un serviciu medical”, explica presedintele CAS Botosani. Acesta afirma ca deocamdata nu se impune suplimentarea numarului de ghisee, deoarece nici numarul angajatilor nu permite acest lucru, d