În 2008 nici un rege român al asfaltului nu ar fi putut visa la concesiunea Autostrăzii Comarnic-Braşov, ca urmare a condiţiilor dure puse pentru participarea la licitaţie. Relaxarea cerinţelor de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale subordonată ministrului Dan Şova permite asfaltatorului Dorinel Umbrărescu să viseze la acest proiect, dar şi la concesiunea Centurii Sud Bucureşti. Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta s-a întâlnit la Paris inclusiv cu oficiali ai firmei Vinci pe care i-a asigurat de dorinţa părţii române ca firma franceză să se implice în proiect.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a relaxat cerinţele de calificare la licitaţie faţă de cele cerute constructorilor în 2008, an în care a mai existat o tentativă de găsire a unui concesionar pentru ceea ce este cea mai aşteaptată autostradă din România.
Astfel, în 2008 pentru a fi acceptat la licitaţia autostrăzii de pe Valea Prahovei, un constructor trebuia să aibă o cifră medie de afaceri pe ultimii trei ani de peste 500 de milioane de euro. Indicatorul nu este nici măcar acum, atins de vreo firmă românească cu atât mai mult nu a putut fi atins atunci. În plus, în 2008 doritorii erau obligaţi să demonstreze că deţin lichidităţi imediate de peste 100 de milioane de euro.
O altă cerinţă care atunci i-a ţinut departe de licitaţie pe regii români ai asfaltului a fost cea ca firmele interesate să fi avut o participare de minimum 15%la cel puţin două contracte similare, de concesiune, fiecare cu o valoare minimă de 200 de milioane de euro. Acestea au făcut ca în 2008 să se prezinte la licitaţie aproximativ 10-15 firme, toate fiind străine, din Franţa, Grecia, Spania, Italia, Portugalia şi Germania. Doar patru dintre acestea, anume Vinci Franţa, Strabag Austria, Aktor Grecia, Impregilo Italia, primele trei reunite într-un