«De ce oferim discounturi?»” este intrebarea-cheie a momentului, astfel ca este oportun sa trecem in revista cateva pericole ale promotiilor de acest tip”, si-a inceput prezentarea Ioana Iosif, Creative Director, JMK Communication, prezenta la Trade Marketing Congress in calitate de speaker.
„Focalizarea atentiei numai pe pret constituie un prim pericol. Nu numai pretul este de interes, iar daca noi, jucatorii din piata, credem ca e un avantaj competitiv pe termen lung, inseamna ca avem o problema, pentru ca oricine poate veni cu un pret mai mic sau cu unul la fel si atunci ne pierdem avantajul”, a precizat Ioana Iosif.
Al doilea risc este un razboi al preturilor in care nimeni nu vrea sa intre pentru ca nimeni nu iese invingator dintr-o astfel de disputa.
„Al treilea pericol este alterarea perceptiei consumatorului despre ceea ce cumpara. Este un aspect care trebuie sa ne preocupe foarte mult, deoarece, cu cat cerem mai putin pe un produs sau un serviciu, cu atat valoarea lui, ca si perceptie in piata, scade. Un alt risc este ca, la un moment dat, toate aceste reduceri ajung sa afecteze calitatea produselor si serviciilor pe care le oferim, pentru ca trebuie sa facem anumite compromisuri. In acest caz, tot ce inseamna discount curat poate sa insemne pierdere de profituri si scadere de business pe termen lung.”
Discounturile pot duce, de asemenea, la crearea de stocuri in gospodarii, clientii fiind tentati sa cumpere mai mult decat au nevoie, pe perioada reducerilor. Acest lucru va afecta raportul cerere-oferta de pe piata, respectiv potentialele profituri in viitor.
„Un pret redus poate fi o rezolvare de moment si o rezolvare rapida, dar poate diminua sansele de crestere a afacerii pe termen lung. Astfel ca trebuie sa ne intrebam inainte de a face discountul daca acesta este singurul mod in care putem aduce