Cel puţin asta spun o parte din vânzători de maşini second hand pe care i-am găsit în weekend la târgul auto din Târlungeni. În timp ce unii susţin că noua taxă afectează în primul rând vânzările maşinilor cu motorizare euro 3 şi euro 4, alţii se gândesc deja la portiţe prin care cumpărătorii îşi pot recupera banii. Până acum, la Braşov, instanţele au dat aproximativ 6.500 de soluţii definitive prin care s-a dispus restituirea taxei auto.
După noua formulă de calcul, a timbrului de mediu, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro. Ceea ce îi face pe vânzătorii de maşini cu euro 3 sau euro 4 să creadă asta va duce la o creştere a numărului de rable pe străzi.
“De regulă, cele mai căutate şi tranzacţionate maşini sunt euro 3 şi euro 4, de fapt, ei au şi văzut acest lucru şi aici au şi lovit, au mărit excesiv taxa la euro 3 şi euro 4. Deja sunt 2 articole găsite în lege de către Baroul de avocaţi şi se poate da liniştit în judecată şi banii se vor recupera” a declarat Constantin Pungă, vânzător.
“Şi cei care au maşini înmatriculate şi le vând, tot trebuie să plătească taxa şi atunci se orientează lumea spre maşinile aduse de afară, sunt mai bune calitativ, sunt alte drumuri, alte servisări şi mi se pare că sunt mai bine întreţinute şi atunci lumea optează pentru cele de afară” a spus Aurel Bărbuţ, vânzător. În ultima perioadă, cele mai căutate maşini de la târg au fost cele cu motorizare euro 3 şi euro 4, cu preţuri situate între 2000 şi maximum 4000 de euro. Noua formulă de calcul duce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3. Noutatea este reprezentată de diferenţierea ce urmează a fi realizată între maşinile cu propulsoare pe benzină şi cele diesel.
Cel puţin asta spun o parte din vânzători de maşini second hand pe care i-am găsit în weekend la t