Conducerea Senatului a aprobat, în şedinţa de luni, implementarea unor măsuri de reorganizare a serviciilor şi de modificare a organigramei Senatului în vederea obţinerii reducerii cheltuielilor bugetare la nivelul instituţiei.
Vicepreşedintele social-democrat al Senatului, Cristian Dumitrescu, a ţinut să precizeze că aceste măsuri, ce urmează a fi implementate în următoarele două-trei luni, nu vor afecta activitatea specifică a Senatului.
‘Activităţile Senatului, toate câte sunt, se vor realiza ca şi până acum. Noi am încercat, prin aceste măsuri, să obţinem nişte reduceri de cheltuieli. Aceste reduceri ne vor permite să ne încadrăm în bugetul alocat pentru anul 2013, care ar fi fost ultra-suficient dacă am fi avut acelaşi număr de senatori ca şi în anul 2012′, a spus Dumitrescu.
Astfel, în vederea reorganizării activităţii serviciilor Senatului, au fost luate măsuri ‘ce pot fi aplicate imediat’ şi care vor acoperi aproximativ 40% din deficitul la acest titlu, ele vizând reducerea indemnizaţiei acordată coordonatorilor de la comisii şi grupuri parlamentare (ceea ce va permite o economie de aproximativ 366.000 lei), renunţarea la 75% din colaboratori (ceea ce va implica o reducere de 400.000 lei), precum şi reducerea personalului care cumulează pensia cu salariul şi a celui pensionabil pentru limită de vârstă (realizându-se astfel o reducere de aproximativ 1.360.500 lei).
De asemenea, se are în vedere şi reorganizarea serviciilor Senatului, adoptarea unei noi organigrame care să reducă cu aproximativ 27% funcţiile de conducere, precum şi desfiinţarea departamentelor şi a unora dintre direcţiile generale ale instituţiei.
‘Actuala organigramă asigură funcţiile necesare desfăşurării unei activităţi parlamentare eficiente, dar în condiţiile restricţiilor bugetare actuale singura soluţie o reprezintă realizarea unei noi organigrame mai suple,