Mic fiind, de câte ori treceam prin faţa avizierului din scara blocului mă întrebam ce reprezintă acele liste pline cu rubrici, sume şi de ce stau la coadă vecinii mei în faţa unei cămăruţe pe care scria ”Administraţie”. De asemenea mă tot intrebam de ce vecinii mei pun întrebări şi comentează în contradictoriu cu cel din ”administraţie”, având tot timpul câte o dispută verbală.
Am crescut şi timpul mi-a demonstrat că atunci când am ajuns pe picioarele mele, într-un apartament pe care trebuia să-l întreţin, am fost nevoit să stau şi eu la coada de la ”administraţie” şi inevitabil am dat importanţă acelei liste de la avizier, sumelor care compuneau totalul de plată şi evident că după ce mi-am luat doză de curaj am pus o întrebare celui din ”administraţie”.
Evident că această primă experienţă a fost traumatizantă pentru mine. Cruda realitate m-a lovit în plin, în sensul că nu mi-a fost oferită nicio explicaţie, ba mai mult, tonul celui din “administraţie” a fost unul extrem de neprietenos. Era evident că acesta era un mare “şef” al blocului şi se comporta ca şi cum întregul imobil era proprietatea sa, fiind cel care avea ultimul cuvânt.
Vremurile s-au schimbat, în sensul că experienţa de viaţă coroborată cu cea profesională m-au făcut să mă prezint în faţa aceluiaşi individ din “administraţie” şi să-i solicit explicaţii cu privire la modul de calcul, defalcarea sumelor ce compun cota de întreţinere ce îmi revenea etc. Însă de această dată aveam la îndemână “informaţia”.
De acum înainte, pe acest blog, nu voi face decât să vă livrez “informaţia” de care aveţi nevoie pentru a cunoaşte tainele din spatele întocmirii listelor lunare de plată, modul de repartizare precum şi drepturile şi obligaţiile pe care le aveţi în Asociatia de Proprietari din care faceţi parte, cum puteţi să aveti acces la actele şi datele din cadrul asociaţiei.
Am observa