Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) estimează că ar putea cheltui aproximativ 48,7 milioane lei, echivalentul a 11 milioane de euro, pentru plombarea drumurilor naţionale şi autostrăzilor în 2013 şi 2014.
În caietele de sarcini aferente licitaţiilor deschise pentru selectarea drumarilor se menţionează, printre altele, că drumurile naţionale şi autostrăzile vor trebui curăţate de praf prin periere sau spălate cu maximum două ore înainte de aplicarea la rece a tratamentelor bituminoase.
Sursa: CNADNR//documentaţie de atribuire
Criteriul de selecţie a drumarilor va fi preţul cel mai scăzut.
CNADNR urmează să încheie contracte pentru fiecare dintre direcţiile regionale de drumuri şi poduri.
Scopul şi obiectivul lucrărilor îl constituie întreţinerea îmbrăcăminţilor existente, prevenirea extinderii degradărilor, regenerarea şi protecţia stratului de rulare pentru desfăşurarea circulaţiei rutiere în condiiţii corespunzătoare, se arată în caietul de sarcini.
Sursa de finanţare o reprezintă transferuri curente pentru infrastructura rutieră plus venituri proprii.
Ofertanţii trebuie să facă dovada că în ultimii 5 ani au executat şi au dus la bun sfârşit lucrări similare în infrastructura de transport rutier cu lucrările supuse procedurii de achizitie publică.
Cum se fac plombările
Lucrările se vor face în perioada mai-septembrie, în zilele în care temperatura este mai mare de 15 grade Celsius, cu “timp frumos, fără ploaie”, potrivit documentaţiei de atribuire.
Înainte cu două ore de a începe plombarea drumurilor naţionale, constructorii trebuie să le cureţe de praf.
“Înainte de execuţia tratamentului bituminos, supfaraţa îmbrăcămintei rutiere sau a stratului rutier trebuie temeinic curăţată cu utilajul cu periere mecanică şi după caz spalată. Îndepărtarea prafului est