E urata, degradata, murdara, plina de caini si de vagabonzi si ne face de ras. Descrierea este de prisos de multa vreme. Gara de Nord din Timisoara a aparut si in campania de promovare a noului film din seria James Bond, asa dezolanta cum e. Au trecut mai bine de opt ani de cand ni s-a promis o noua imagine pentru principala poarta de intrare in Timisoara si cea mai importanta gara din tara, dupa Bucuresti. Ne-am impotmolit in materiale proaste, neintelegeri si instante.
Situatia reabilitarii Garii Timisoara Nord este pe muchie de cutit. Avem acceptul instantei de la Paris, care judeca conflictul dintre Compania Caile Ferate Romane si o firma de constructii din Israel, avem promisiunea ca primim banii, avem autorizatie de constructie, dar trebuie sa ne miscam si sa trecem la treaba. Si asta chiar din anul 2011.
Asteptam de cinci ani o gara decenta, demna de un oras capitala de regiune, un oras european si… de cinci stele. Tot de atatia ani ”ne plimbam” din instanta in instanta si am ajuns chiar si la Paris. La Curtea de Arbitraj de la Paris. Judecatorii de acolo ne-au dat unda verde sa incepem lucrarile, banii exista, cel putin pe hartie, iar autorizatie de constructie avem deja. Asta chiar de aproape doi ani, din 2011, daca este sa ne luam dupa spusele fostului director regional al CFR Timisoara, Valeriu Trica.
”Curtea de Arbitraj de la Paris ne-a dat acceptul sa pornim procedurile de licitatie pentru a continua lucrarile. Acum ne mai judecam pentru pretentii”, spunea, in noiembrie 2011, Valeriu Trica. Banii ar trebui sa vina de la BERD – Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, conform vechiului proiect.
De ce nu s-au inceput totusi lucrarile macar la inceputul anului trecut? Ne explica actualul director al Regionalei CFR Timisoara, Mircea Benec. El recunoaste ca avem finantare, avem autorizatie de constructie de la Primari