Un nou scandal între „regii şoselelor”! Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară zona metropolitană Baia Mare a cerut Consiliului Judeţean să considere toate rutele din cadrul celor 18 localităţi plus Baia Mare de interes local. Transportatorii cred că în acest fel se impune, indirect, un monopol al Urbis-ului.
Transportul judeţean se „blochează” în gramatică! Săptămâna trecută, consilierii judeţeni au votat două hotărâri privind transportul din Maramureş. Una dintre ele a ascuţit din nou săbiile între „regii şoselelor” din judeţ: Hotărârea privind aprobarea programului de transport judeţean de persoane prin curse regulate pe perioada 2013-2019. Practic, documentul în baza căruia se vor efectua ulterior licitaţiile pentru acordarea de licenţe prin Autoritatea Rutieră şi care a suferit o serie de modificări.
Mărul discordiei e însă faptul că s-au scos traseele cuprinse în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Zona metropolitană Baia Mare”, adică municipiul şi localităţile limitrofe, ceea ce a generat îngrijorarea transportatorilor. Ei se tem că Urbis va primi „pe tavă” pachetul, fără licitaţie, deşi, primind subvenţii din bugetul local, n-ar trebui să facă transport judeţean, o situaţie încâlcită, care în alte judeţe, gen Alba, a ajuns pe masa DNA. Reprezentanţii Consiliului Judeţean susţin, însă, că lucrurile nu sunt atât de sumbre.
Cristian Chendea, şeful Direcţiei Tehnice a CJ, explică: „Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară zona Baia Mare, care conţine 18 autorităţi publice locale, ne-a transmis anul trecut o solicitare ca acele localităţi să nu mai fie incluse în programul de transport judeţean. Noi nu am fost de acord cu această problemă, pentru că nu se poate substitui transportul local, transportului de interes judeţean. Am solicitat totuşi nişte informaţii de la ADI să ne spună dacă au serviciu de tr