In 2012, cererea de smartphone-uri a crescut la nivel global cu 56%, la 720 de milioane de dispozitive vandute. In acelasi timp, piata de telefoane mobile standard a scazut cu 14%, la 886 milioane de euro. In cele din urma, cu toate acestea, vanzarile globale de telefoane mobile de catre retaileri au crescut anul precedent cu 7%.
Anul trecut, in premiera, un numar mai mare de smartphone-uri decat telefoane mobile standard au fost vandute in perioada Craciunului. Aceasta tendinta pozitiva se datoreaza preturilor la smartphone-uri din ce in ce mai atractive. O serie de caracteristici premium noi au contribuit �i ele la stimularea vanzarilor de aparate din gamele de pret mediu �i de top. Acestea sunt concluziile GfK pentru piata telecom pregatite pentru Mobile World Congress 2013 din Barcelona.
Cererea pentru smartphone-uri este in crestere accentuata in special in China. In 2012, cresterea de la an la an a vanzarilor a fost de 34 procente in Europa, in timp ce in China, Hong Kong si Taiwan vanzarile au crescut rapid cu 133%. In 2012, doua din trei telefoane vandute in aceasta regiune au fost smartphone-uri. Pe langa faptul ca piata chineza inregistreaza cele mai mari rate de crestere, ea detine �i cea mai mare pondere de smartphone-uri din piata globala a telefoanelor mobile. In Europa, doar aproximativ 50% din vanzarile de telefoane mobile sunt datorate smartphone-urilor. Telefoane mobile standard continua sa domine in America Latina, Orientul Mijlociu si Africa. Citeste si:Jocurile video incetinesc declinul mintal al persoanelor in varsta - STUDIUCum arata compania ideala pentru tinerii nascuti dupa anii '80Iubitorii de sms-uri, predispusi la comportament rasist si superficial
Metodologia studiului
Prin panelul de retail, GfK colecteaza periodic date despre telefoanele mobile �i fixe, tablete, modemuri pentru Internet mobil �i accesorii pe