Manuela Necula, CEO al grupului de comunicare Ogilvy România şi al agenţiei de publicitate Ogilvy&Mather, spune că în industria de publicitate este întâlnită tot mai frecvent strategia ca preţurile practicate să aibă o componentă fixă şi una variabilă, determinată în funcţie de rezultatele financiare obţinute de clienţi ca urmare a campaniilor de advertising pentru care plătesc.
"Preţurile serviciilor oferite pentru dezvoltarea strategiei şi implementarea campaniilor integrate vor rămâne anul acesta cel mai probabil la nivelul anului 2012. Se diversifică însă tot mai mult natura serviciilor oferite de agenţii, complexitatea acestora, apar discipline noi, unde reperele de preţ nu sunt încă atât de clare. În parteneriatele dintre clienţi şi agenţii apare din ce în ce mai frecvent, pe lângă componenta fixă a remunerării, o componentă variabilă, în funcţie de rezultatele de business ale clienţilor".
Ea estimează pentru acest an o scădere uşoară, de o cifră, a industriei de media în ansamblu, cu perspectiva optimistă de stagnare, singurul mediu în care se va înregistra un avans fiind cel digital.
Cum a fost 2012?
Manuela Necula spune că anul trecut cifra de afaceri obţinută de agenţie a înregistrat o creştere de două cifre comparativ cu 2011, însă nu oferă date concrete în acest sens. În 2011, Ogilvy&Mather România a avut o cifră de afaceri de 21,6 milioane lei (5,1 mil. euro) şi un profit de 100.000 euro, potrivit informaţiilor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Avansul business-ului a fost susţinut de câştigarea de clienţi noi în portofoliu, din categorii precum industria farmaceutică (Pfizer, Romastru), procesarea cărnii (Caroli Foods - brandul Campofrio), dar şi de câştigarea implementării unei serii de proiecte digitale pentru pieţe din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), pentru clienţi ca IBM, Nestle, Barclays