Constructorii celor mai importante zece autostrăzi din România au încasat până la începutul lunii februarie circa un miliard de euro pentru lucrările realizate, echivalentul a 60% din valoarea cumulată a contractelor pentru aceste şosele.
ZF reia seria de articole prin care prezintă stadiul fizic al celor mai importante şantiere de autostrăzi din România, în încercarea de a reda pas cu pas, calendarul de realizare a lucrărilor pe cele mai importante şosele din România.
Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din ţară au înaintat, în medie, cu circa 7,4% în perioada 1 noiembrie-1 februarie, arată o analiză a ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Avansul lucrărilor în cele trei luni este comparabil cu cel pe care şantierele îl înregistrau în general în doar o lună din anul 2012, însă reducerea ritmului de construcţie se explică prin faptul că în perioada de iarnă lucrările se suspendă sau sunt destul de reduse, din cauza vremii nefavorabile.
Multe dintre şantierele de autostrăzi, precum Orăştie - Sibiu (toate cele patru loturi) sau Lugoj - Deva (lot 1), ar trebui să fie gata în aprilie 2013, sau cel puţin acesta este termenul de finalizare prevăzut în contract. Şansele însă ca acestea să fie gata peste o lună sunt relativ reduse, având în vedere că multe dintre ele erau construite în proporţie de doar 50-60% la începutul lunii februarie. Constructorii au primit până în prezent circa 1 mld. euro pentru cele mai importante 10 şantiere de autostrăzi, adică aproximativ 60% din valoarea cumulată a contractelor, arată calculele ZF pe baza informaţiilor transmise de CNADNR. Tot la 60% se ridică, în medie, şi gradul de finalizare al celor zece tronsoane de autostrăzi.
Tronsonul al treilea al autostrăzii Orăştie - Sibiu, construit de italienii de