O echipă de la Colegiul Tehnic “Petru Poni” a participat, în Spania, la o reuniune din cadrul unui proiect european. Elevii romașcani s-au întâlnit cu elevi de origine română, emigrați în Spania.
Două eleve și un profesor de la Colegiul Tehnic “Petru Poni” din Roman au participat, timp de câteva zile, la cea de-a cincea reuniune a echipelor participante la proiectul Comenius “Math as play”. Proiectul are drept scop o altă abordare a matematicii, astfel încât dintr-o disciplină considerată dificilă aceasta să devină, prin metodele folosite, o prietenă a elevilor, odată cu îmbunătățirea competențelor lingvistice ale profesorilor.
Reuniunea a avut loc la Riudoms, în Spania, în proiect fiind incluși elevi și profesori din România, Franța, Letonia, Marea Britanie, Germania, Turcia, Sania și Bulgaria. România a fost reprezentată de Narcisa Netedu, clasa a XII-a, Nicoleta Popa, clasa a XI-a, și profesoara Mihaela Ursachi, coordonatoarea echipei de proiect. “Experiența a fost deosebit de interesantă. Reuniunea a fost dedicată interferenței matematicii cu alte discipline, cum sunt biologia, educația fizică sau geografia. Elevii noștri au participat cu lucrări interesante, în care au calculat, de exemplu, distanțele dintre capitalele țărilor participante la proiect sau au exemplificat legătura matematicii cu sportul, prin intermediul recordurilor olimpice de la Jocurile Olimpice de la Londra, din 2012″, a spus profesoara Mihaela Ursachi.
Pe lângă reuniunile de proiect, toți participanții au avut posibilitatea de a face cunoștință – și o comparație, în același timp – cu sistemul de învățământ spaniol, atât din prezentarea gazdelor, cât și participând direct la lecții. “Am fost impresionată de faptul că, în Spania, clasele nu au mai mult de 15 elevi și printre aceștia erau numeroși români. În fiecare clasă erau 3-4 elevi de origine română, cu care