Perioada în care antreprenorii români din construcţii făceau cu greu faţă cererii interne a rămas doar o amintire, în condiţiile în care din piaţă s-au evaporat 2,5 mld. euro în cinci ani, aşa că multe afaceri locale au început să caute pentru prima dată salvarea în exporturi.
Dacă o multinaţională are întotdeauna sprijinul companiei-mamă, antreprenorii români au asimilat mai greu declinul vânzărilor, scăderea marjelor de profit şi chiar trecerea pe pierdere. Cu toate acestea, mulţi dintre ei s-au orientat rapid către pieţe externe: ţările arabe, statele din jur, dar şi economiile din vestul Europei reprezentând noua redută de cucerit pentru constructorii români.
Pentru Final Distribution, firmă controlată de familia Mircescu, care produce ţiglă metalică, jgheaburi şi burlane, 2012 a fost anul în care s-au concretizat primele exporturi, în Slovenia, Franţa şi Spania, scrie revista BUSINESS Magazin.
Pasul a venit de la sine pentru compania care a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 4,5 mil. euro şi care în ultimii doi ani şi-a construit capacităţi de producţie la Băicoi, judeţul Prahova. "Ideea de a încerca să intrăm cu produsele noastre pe pieţele externe a venit firesc, odată cu începerea producţiei proprii, asta din dorinţa de a diversifica canalele de distribuţie şi de a nu fi captivi unei singure pieţe", spune Dan Mircescu, director general şi proprietar al companiei Final Distribution. Iar dacă 2012 a fost un an în care compania mai mult a testat pieţe noi de desfacere pentru a se acomoda şi a cunoaşte caracteristicile acestora, în 2013 antreprenorul prahovean speră că cel puţin un sfert din cifra de afaceri o să fie generată de livrările în străinătate. Următoarele pieţe pe care Final Distribution încearcă să le cucerească sunt Republica Moldova, Polonia şi Ucraina.
În situaţia lui Dan Mircescu mai s