Cifra de afaceri a subsidiarei locale a producătorului de bere olandez, Heineken, a crescut anul trecut cu 13,2 procente, faţă de nivelul atins în 2011, la 1,185 miliarde de lei, evoluţie influenţată de cele două evenimente sportive majore din 2012, dar şi de vara călduroasă. „La fel ca la nivel de grup şi în România, Heineken a avut un 2012 plin de succes. Am reuşit să creştem cifra de afaceri cu 13,2%, faţă de 2011, la aproximativ 1,185 miliarde de lei. În 2012 am fost şi ajutaţi de cele două evenimente sportive majore (Campionatul European de Fotbal din Polonia şi Ucraina şi Olimpiada de Vară de la Londra – n.r.) dar şi de vremea favorabilă din timpul verii”, a declarat într-o conferinţă de presă, Onno Rombouts, managing director al Heineken România.
Potrivit acestuia în ultimii trei ani, Heineken România a înregistrat un ritm de creştere a afacerilor accelerat, de fiecare consemnând un avans mai mare decât în anul precedent. „În 2010 am avut o creştere a cifrei de afaceri de 7%, în 2011 de 10%, iar anul trecut de 13,2%, ceea ce arată un ritm accelerat de creştere al afacerilor Heineken România în ultimii ani”, a mai spus Rombouts.
Pentru acest an oficialul companiei speră să menţină ritmul de creştere înregistrat anul trecut, însă o predicţie clară a evoluţiei afacerilor este greu de dat în condiţiile în care a fost mărită acciza la bere, compania fiind nevoită să crească preţul berii în medie cu 1,5%. De asemenea, depindem şi de evoluţia economiei naţionale, dar şi de vremea din timpul verii. „Anul acesta nu avem niciun eveniment sportiv important, cum a fost în 2012, ne confruntăm şi cu creşterea accizei, iar dacă nu ne ajută vremea, de exemplu plouă şase săptămâni din vară, atunci putem spune că vom avea un an compromis”, a explicat directorul de ţară al Heineken România. Potrivit acestuia, în 2012, au avut o contribuţie importantă la creşterea vânză