În ciuda faptului că a pierdut 1.000 cmc la cilindree, noul M3 bavarez devine mai rapid, mai eficient şi mai uşor decât vechiul M3 lansat în 2007 pe care urmează a-l înlocui curând.
Schimbul de generaţii aduce în prin plan rebotezarea versiunii supreme de coupe, în BMW M4, prin preluarea cifrei pare pe capacul portbagajului după noua clasă 4 Series Coupe, nou înfiinţată anul acesta.
Sub capota noului M3/M4, noutăţile sunt mari. Astfel, vechea cilindree de 4,0 litri şi arhitectură V8 de pe precedentul model E90 a fost abandonată în favoarea uneia redusă la doar 2.995 cmc şi şase cilindri în linie. Pentru a păstra puterea la un nivel similar cu a vechii generaţii, viitorul BMW M3 abandonează soluţia aspiraţiei atmosferice naturale în favoarea unei supraalimentări prin trei turbine înseriate.
Astfel, deşi capacitatea cilindrică a ajuns la nivelul unui 335i , model ce are grefate două turbine pe arhitectura L6, rechinul bavarez suprem M3 reuşeşte să stoarcă o putere litrică de 139 CP/litru clindree, rezultat obţinut prin împărţirea puterii de 415 CP la o cilindree de 3,0 litri. Vechiul M3 avea un raport de 105 CP/1 litru cilindree (420 CP împărţit la o capacitate de 4,0 litri).
Chiar dacă în termeni nominali, puterea unităţii L6 turbo este mai mică cu 5 CP comparativ cu V8-ul anterior, în schimb, în mod miraculos, valoarea maximă a cuplului motor a înregistrat o dinamică fascinantă, reuşind să crească semnificativ, de la 400 Nm, la 530 Nm. Cuplul motor maxim al viitorului M3 va pune în umbră până şi titratul model Alpina B3 Biturbo (500 Nm) ce dispune de un motor în şase pistoane, longitudinal de 3.000 cmc supraalimentat cu doua turbine.
Prin supraalimentarea prin multiple turbine cu geometrie variabilă pentru propulsorul pe benzină de 3 litri ai M3 –ului model 2013 s-a îmbunătăţit răspunsul pe plaja inferioară de turaţii, imediat după relanti pr