Germania a aprobat vineri o lege care le permite motoarele de căutare online precum Google să preia gratuit doar pasaje scurte din articolele din presă, în timp ce reproducerea unor părţi mai mare din articole ar urmă să fie posibilă doar contra cost, scrie Reuters. Propunerea de lege, care vine după ani de dezbatere şi are rolul de a ajuta industria ziarelor care şi în Germania, ca şi pretutindeni în lume, se luptă să găsească noi surse de finanţare pe măsură ce cititorii şi publicitatea se mută în mediul online, notează agenţia de presă.
Asociaţia presei germane a salutat propunerea de lege, susţinând că legea este un „element important în crearea unui spaţiu legal în lumea digitală“. Asociaţia susţine că Google şi alte motoare de căutare îşi câştigă marea majoritate a veniturilor din publicitatea online, iar o parte importantă din această publicitate vine în mod direct sau indirect de pe site-urile de ştiri sau pentru conţinutul oferit de media în mod gratuit.
Pe de altă parte, în semn de protest, gigantul american Google a lansat o campanie în presa germană şi o pagină de internet numită „Apăraţi-vă internetul“ pentru a face lobby împotriva propunerii de lege, susţinând că aceasta ar limita dreptul la informaţie al oamenilor şi ar determina creşterea costurilor pentru companii. Opozanţii propunerii de lege spun că textul acesteia este vag. Ei ar putea bloca propunerea în Camera Superioară a Parlamentului, unde guvernul nu are majoritate.
„Încă nu este clar cine va urma să fie protejat de către cine şi care este rolul acestei legi“, au precizat vineri reprezentanţii principalului partid de opoziţie din Germania. „Legea aceasta nu este necesară. Ea limitează inovaţia şi afectează economia şi consumatorii de internet din Germania“, a spus Kay Oberbeck, director de comunicare la Google.
Germania a aprobat vineri o lege care le permite mo