Plenul Senatului a adoptat luni măsurile propuse de Biroul Permanent pentru reducerea cheltuielilor instituţiei în 2013, astfel încât sunt realizate economii de 5,6 milioane de lei ce vor fi repartizate pentru semestrul al doilea al acestui an.
Biroul Permanent al Senatului a adoptat luni o serie de măsuri administrative pentru reducerea cheltuielilor bugetare, între acestea fiind reducerea numărului de funcţii de conducere, a deplasărilor în străinătate şi a consumului de combustibil, fiind realizată o economie de 5,6 milioane de lei.
Vicepreşedintele Senatului Cristian Dumitrescu a anunţat, la finalul şedinţei Biroului Permanent, că măsurile pentru reducerea cheltuielilor vizează încadrarea activităţii instituţiei în bugetul alocat prin legea bugetului de stat pe 2013.
Astfel, conducerea Senatului propune "reducerea indemnizaţiei acordate coordonatorilor de la comisii şi grupuri parlamentare şi aplicată în 2011, ceea ce induce o economie de aproximativ 366.000 de lei, renunţarea la 75% din colaboratori externi, ce va implica o economie de aproximativ 400.000 de lei, reducerea personalului care cumulează pensia cu salariul şi a celui pensionabil pentru limită de vârstă, realizându-se astfel o reducere de aproximativ 1.360.500 de lei".
De asemenea, Biroul Permanent propune reorganizarea serviciilor Senatului şi adoptarea unei noi organigrame care să reducă cu aproximativ 27% funcţiile de conducere, care ar duce la economii de 500.000 de lei.
"Noua organigramă propusă asigură minimal funcţiile necesare unei funcţionări normale a serviciilor Senatului, implicând creşterea responsabilităţii şefilor de servicii şi birouri, desfiinţarea departamentelor, a unor direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, comasarea atribuţiilor mai multor structuri şi înlăturarea punctuală a unor disfuncţionalităţi care au fost constatate: prin evita