Regizorul Călin Netzer a declarat luni, la o conferinţă de presă, că "Poziţia copilului" - premiat cu Ursul de Aur la Berlin - este, în fond, "analiza unei familii nevrotice" şi un proiect pentru care a făcut un pas înapoi, lăsându-le libertate celor cu care a lucrat, pentru a nu fi prea subiectiv.
"A trebuit să comprimăm în filmul acesta 30 de ani de background dintre mamă şi fiu. Nici nu ştiu ce mai e ficţiune şi ce e real", a spus el. "Am ajuns (în timpul proiectului, n.r.) să fac un pas înapoi ca să nu fiu prea subiectiv. Aşa am lucrat şi cu Andrei Butică (directorul de imagine, n.r.) şi cu Răzvan Rădulescu la scenariu", a spus Netzer.
Luminiţa Gheorghiu deţine cea mai grea partitură în film, aceea a Corneliei, o mamă dominatoare, care îşi sufocă fiul cu atenţia sa şi care, atunci când acesta are un accident, preia frâiele întregii situaţii şi încearcă să găsească o soluţie.
Actriţa a povestit că a fost convinsă de rolul său încă de la prima lectură a scenariului. "Era atât de bine scris încât (...) aveam foarte multe etape din scriitură. Mi-a plăcut şi l-am înţeles de la prima lectură ", a spus ea.
"Regizorii şi scenariştii români cred că sunt la ora spovedaniei care durează de vreo câţiva ani", a spus Luminiţa Gheorghiu, referitor la dimensiunea personală a filmelor româneşti.
"Mie îmi place comedia, iubesc să fac comedie, dar, dacă ei fac lucrul acesta, înseamnă că au foarte mult curaj", a spus aceasta. "Norocul meu, artistic vorbind, este că am lucrat cu regizori la fel de exacţi şi precişi ca şi Călin, cu Haneke, Pintilie, Cristi Puiu. Ştie foarte bine ce vrea. Am avut timp să repetăm să discutăm", a adăugat ea.
Luminiţa Gheorghiu şi-a amintit şi că au fost momente în care a discutat anumite scene cu regizorul şi, în cele din urmă, a ajuns să facă ceea ce i se cerea. "Nu fac un lucru ca să fiu amabilă cu regizorul. Ch