Persoanele cu o situaţie materială precară, aflate în registrele de Asistenţă Socială din Sibiu sunt singurii clienţi acceptaţi în magazinul social Somaro. Până acum, Primăria Sibiu a întocmit o listă cu 200 de persoane, potenţiali clienţi ai acestui magazin.
Preţurile din magazine sunt, mai degrabă, simbolice, produsele provenind din sponsorizări. Cel mai ieftin produs costă 0,50 de bani şi cel mai scump 30 de lei. Fiecare client îşi poate face aprovizionarea de maxim10 lei, de cel mult trei ori pe săptămână. Este permisă depăşirea sumei maxime doar dacă printre produse se află cele care depăşesc 10 lei pe articol.
“A mers foarte bine de la deschidere. La început am avut numai vreo 50 de familii şi în prezent am reuşit să triplăm numărul acestora, am ajuns să putem aproviziona magazinul pentru 150 de persoane, ceea ce este un lucru foarte bun. Avem în jur de 20-24 de clienţi pe zi şi am eliberat un număr de 150 de legitimaţii în baza cărora clienţii pot face cumpărăturile. În prezent suntem trei magazine pe ţară, în Bucureşti, Satu Mare şi, ultimul deschis, cel din Sibiu. Sibiul a depăşit deja Satu Mare şi se află pe locul II ca şi clientii serviţi”, a declarat Andreas Frunzete, directorul magazinului Somaro, Sibiu.
În magazinul de pe strada Electricienilor oamenii pot găsi produse alimentare, îmbrăcăminte, încălţăminte sau obiecte de uz casnic la preţuri simbolice. Uleiul este printre cele mai aşteptate produse. Dat fiind preţul ridicat al acestuia, nici sponsorii nu pot face donaţii prea mari. Când apare pe rafturile Somaro, la 4 lei pe litru, este insuficient. În schimb, din această săptămână a mai apărut un produs nou: pâinea la numai 1 leu.
“Produsele sunt bune, la haine avem şi second hand şi noi, alimentele sunt bune, au termen de valabilitate mare, avem şi iaurturi. De obicei, produsele sunt de la sponsor