SECȚIUNE SPONSORIZATĂ. Până în 2005, aproximativ 70% din publicitatea în Adevărul venea de la stat. În 2006, la Adevărul existau încă mașini de scris. Răzvan Cornețeanu i-a fost propus lui Dinu Patriciu de către Diana Flutur și a refuzat în primă fază oferta. Acestea sunt doar câteva dintre ideile unui studiu de caz pe istoria ziarului Adevărul, pe care Paginademedia.ro îl prezintă în continuare.
Studiul de caz a fost realizat de Aura Iordan și Amalia Bădescu, în urma unor interviuri cu Cristian Tudor Popescu, Răzvan Cornețeanu, Aurelian Amurăriței, Răzvan Ionescu, Grigore Cartianu și Peter Imre. Acoperă perioada 1990-septembrie 2011.
Paginademedia.ro prezintă studiul în secțiunea Idei pentru Presă, secțiune sponsorizată de proiectul Antreprenoriat și Inovație în Mass-Media. Toate ideile care urmează sunt ale realizatorilor studiului.
Studiul împarte istoria Adevărul în patru mari perioade:
1. Adevărul post decembrist și epoca Omului- ziar (1990-martie 2005). Este perioada lui Dumitru Tinu și a lui Cristian Tudor Popescu. Ziarul era citit de „patriotul implicat”, dupa cum plastic isi identifica targetul chiar CTP. El conducea ziarul prin comitetul editorial director dar si afacerea, in calitate de presedinte al Consiliului de Administratie. Sfârșitul perioadei este marcat de moartea lui Dumitru Tinu, preluarea afacerii de către Ana Maria Tinu și plecarea echipei conduse de CTP, Adrian Ursu, Lelia Munteanu și Bogdan Chirieac pentru a fonda Gândul.
2.Perioada de tranziție (2005 – 2006). Corina Drăgotescu preia conducerea redacției după plecarea lui CTP. Aurelian Amurăriței este numit publisher. La Adevărul erau încă mașini de scris, își amintește el.
3. Perioada consumeristă. Începe în momentul în care Dinu Patriciu preia ziarul, în 2006. Studiul punctează că încă din vara lui 2006, la recomandarea Dianei Flutur (șeful agenției