“Avem așteptări mari de la această televiziune. În doi-trei ani ne propunem să devenim unul dintre liderii pieței TV“. Declarația îi aparține lui Begum Dogan, fiica magnatului turc și președintele Kanal D. Se întâmpla în 2007, la începutul anului, când turcii au “invadat” audiovizualul românesc cu convingerea că victoria va fi una rapidă și telespectatorii se vor “supune” imediat. Nu a fost chiar așa.
La trei ani de la lansare, la termenul dat de Begum, postul turcesc urcase câteva locuri în clasament, dar era încă pe locurile 5-6 în topurile de audiență. Saltul în primele trei locuri a venit mai târziu, anul trecut, când turcii l-au scos pe sultanul Suleyman la atac. A mers.
Paginademedia.ro vă prezintă evoluția postului turcesc în cei șase ani pe piața românească, an cu an:
Kanal D intra cu ambiții mari în România, la începuturile lui 2007. Era un proiect în care intrau doi jucători internaționali: Dogan, cu 75% și Ringier, cu 25% (între timp, grupul elvețian a ieșit din firmă).
Ringier avea să vină cu un puternic aport de imagine și promovare pentru Kanal D. Noua televiziune era promovată în produsele trustului elvețian precum Libertatea și TVmania. De exemplu, în ghidurile TV, grila Kanal D era prezentată înaintea unor posturi cu vechime și audiență pe piață.
Turcii au atacat în primul an cu fotbalul. Postul a obținut drepturile de difuzare pentru câteva partide din Liga I (opțiunile 1 și 4), după ce TVR nu și-a achitat la timp ratele pentru meciurile respective (o mișcare comentată la vremea respectivă, alimentată și de faptul că mai mulți comentatori din postul public au migrat la Kanal D).
În clasamentele de audiență, meciurile de fotbal au fost cele mai urmărite emisiuni în acel an: 569.000 de români au urmărit, în 2007, fiecare partidă din campionatul intern difuzată de Kanal D. Dintre aceștia, 352.000 erau din orașe.