Facebook este cea mai mare reţea socială, dar se pare că tinerii nu ţin cont de asta şi o consideră deja neinteresantă. Există alternative însă, iar până la un exod în masă s-ar putea să nu mai fie mult timp.
Problema cu dezinteresul tinerilor pentru Facebook a fost subliniată de un angajat Facebook care a decis să plece după ce a aflat de o „investigaţie“ făcută de un jurnalist „Forbes“. Acesta l-a întrebat pe prietenul fiului său dacă Facebook mai este cool sau nu, iar răspunsul a fost negativ. La fel consideră şi ceilalţi oameni din cercul său de prieteni, scrie The Verge. Se pare că acesta e motivul pentru care Blake Ross, directorul diviziei de produse la Facebook, a decis să părăsească reţeaua socială.
Facebook deja a admis, într-o anumită formă, în raportul 10-K că nu mai este o reţea atât de interesantă pentru tineri şi aceştia preferă să se ducă spre servicii similare. Nu sunt adolescenţii cel mai bun barometru, dat fiind că nu sunt statornici, dar ei sunt mai tentaţi să investească timp într-o reţea socială decât un adult. Şi dacă aceştia, la comun, consideră că Facebook şi-a pierdut acel coolness factor, atunci poate fi începutul unei spirale a pierderilor pentru reţeaua socială.
Laura Portwood-Stacer, autoarea cărţii „Media Refusal and Conspicuous Non-Consumption: The Performative and Political Dimensions of Facebook Abstention“, este de părere că tocmai problemele cu politica de confidenţialitate afectează reţeaua. „Are mai puţin de a face cu faptul că tinerii vor «noul lucru important», cât are de a face cu faptul că Facebook nu le mai oferă spaţiul pe care îl vor“. Interesul pentru Facebook a crescut odată cu faptul că puteai publica ce doreai, fără să-ţi faci griji că vei ajunge într-o situaţie penibilă, dar Graph Search este un exemplu că asta s-a schimbat.
Facebook s-a dus şi spre un mediu în care te poţi lăuda, împreună cu n