Preţurile la bere se vor majora din nou în acest an, după creşterea medie de 1,5% generată de majorarea accizei la bere de la 1 februarie, a declarat, luni, Onno Rombouts, managing director Heineken România.
Da, preţurile au crescut deja. Această creştere a fost în funcţie de câte grade Plato are o bere, adică de cât de tare este ea. Creşterea preţurilor la bere a fost, în medie, de circa 1,5%. Cea mai mare creştere a fost de 1,8 – 1,9%. Deja o creştere de preţuri s-a făcut, dar se vor mai observa creşteri şi în viitor, deoarece majorarea accizei se translatează de la producător la client şi de la client la consumator, a explicat el. Reprezentantul companiei a adăugat că această majorare de acciză a venit brusc, luându-i prin surprindere pe producători.
Nu suntem fericiţi cu această creştere a accizei din mai multe motive, însă pot preciza două. În primul rând, pentru că această taxă are impact doar asupra categoriei bere, nu se aplică şi altor categorii de băuturi alcoolice sau non-alcoolice. Din punctul nostru de vedere nu suntem în prezent trataţi echitabil faţă de alte categorii de băuturi. Iar această majorare a venit foarte brusc, peste noapte, şi nu ne aşteptam să se întâmple. Apoi, în prezent, aproximativ 45% din preţul berii este reprezentat de accize şi alte taxe. În acelaşi timp, berea, din cauza accizei, devine mai puţin accesibilă pentru consumatorul mediu din România‘, a explicat Rombouts.
Potrivit acestuia, românii, urmaţi de bulgari, trebuie să muncească cel mai mult din Europa pentru a-şi cumpăra o bere. ‘Dacă ne uităm la parametrul timp de lucru pe care un român trebuie să-l presteze pentru a putea cumpăra o bere, românii şi apoi bulgarii trebuie să muncească cel mai mult din Europa pentru a-şi permite o bere’, a subliniat el. La rândul său, Mariusz Koperek, director financiar în cadrul companiei, a atras atenţia că 60% din ven