In timp ce Tim Cook, directorul executiv al Apple, a dat de inteles ca angajatii sai lucreaza intens la o televiziune revolutionara, analistii considera ca un alt produs ar putea readuce compania americana la gloria de alta data.
iWatch, ceasul inteligent, este noul pariu care s-ar putea dovedi castigator pentru gigantul IT, scrie Bloomberg.
Apple testeaza intrarea pe aceasta piata, iar daca va avea succes, atunci va reusi sa acopere cresterea incetinita ale unor divizii, precum cea a smartphone-urilor iPhone si tabletelor iPad.
Compania americana a pierdut aproape o treime din pretul actiunilor, fata de varful atins in septembrie 2012, din cauza competitiei acerbe din partea Samsung Electronics.
"Aceasta poate fi o piata de 6 miliarde de dolari pentru Apple, cu numeroase oportunitati pentru companie, daca vor reusi sa faca din iWatch un produs revolutionar, asa cum au facut cu iPod - ceva de care oamenii nici macar nu stiau ca au nevoie", a explicat analistul de la Citigroup Inc., Oliver Chen.
Piata globala de ceasuri va genera vanzari de 60 miliarde de dolari in 2013, o suma mai mica decat cea inregistrata in cazul televiziunilor, de 119 miliarde de dolari.
Insa, potrivit lui Oliver Chen, profitul marginal in cazul ceasurilor este de 60%.
Astfel, daca Apple ar obtine o cota de piata de 10% in ambele domeni, ii va aduce companiei un profit de 3,6 miliarde de dolari din vanzarile de ceasuri si doar 1,79 miliarde de dolari, in cazul televiziunii.
Echipa care lucreaza la noul dispozitiv
Apple are o echipa de 100 de desingeri care lucreaza la un dispozitiv asemanator cu ceasul de mana, care ar putea avea unele aplicatii similare cu cele gasite la iPhone-uri si iPad-uri, mai scrie Bloomberg.
Astfel, printre functiile posibile se numara efectuarea de apel