În urma ultimei creşteri a accizei la bere, ponderea taxelor din preţul de retail al berii practicat în România a ajuns la 45%, potrivit reprezentanţilor subsidiarei locale a producătorului olandez de bere, Heineken. “Suntem nemulţumiţi de această creştere din două puncte de vedere. Primul, că această creştere a apărut peste noapte, şi al doilea, pentru că afectează doar berea, nu şi alte categorii de băuturi alcoolice. Nu mi se pare că producătorii de bere primesc acelaşi tratament ca aceia care produc alt tip de băuturi alcoolice. În prezent 45% din preţul unei beri este reprezentat de taxe”, a declarat, într-o conferinţă de presă, Onno Rombouts, Managing Director Heineken România.
Potrivit directorului financiar al companiei, Mariusz Koperek, berea generează 60% din totalul încasărilor din accize ale statului, în condiţiile în care media europeană este undeva la 40%. În aceste condiţii, directorul de ţară al Heineken România afirmă că berea devine din ce în ce mai inaccesibilă pentru românul de rând, iar tendinţa naţională este de îndreptare către segmentele de preţ mai joase.
Cu toate acestea, Heineken a reuşit în 2012 să crească cifra de afaceri, printr-un volum în creştere al sortimentelor de bere Ciuc şi Heineken, care au preţuri peste media pieţei. Rombouts a spus că pentru întreaga piaţă, dar şi pentru Heineken, PET-ul reprezintă 50% din volumul vânzărilor.
Afacerile locale au crescut cu 13,2%, la 1,18 miliarde de lei
Cifra de afaceri a subsidiarei locale a producătorului de bere olandez, Heineken, a crescut anul trecut cu 13,2 procente, faţă de nivelul atins în 2011, la 1,185 miliarde de lei, evoluţie influenţată de cele două evenimente sportive majore din 2012, dar şi de vara călduroasă.
“La fel ca la nivel de grup, şi în România, Heineken a avut un 2012 plin de succes. Am reuşit să creştem cifra de afaceri cu 13,2%,