La Petrila, familia Marin deţine mai multe locuinţe, imobile asigurate la Groupama Asigurări SA. Asigurările sunt mai vechi, fiind prelungite anual. Până anul trecut, proprietarii nu au reclamat vreodată daune şi nu au solicitat despăgubiri în conformitate cu prevederile contractuale.
Trebuie spus, încă de la început, că – la încheierea asigurărilor – reprezentanţii Groupama Asigurări SA nu au ţinut cont de faptul că locuinţele asigurate, în special cea asupra căreia facem referire acum, situată pe strada 22 Decembrie 2/1, fac parte din imobile aflate într-o stare avansată de degradare. În luna decembrie 2012, asiguratul a solicitat despăgubiri fundamentate pe faptul că există infiltraţii ce se întind pe o suprafaţă de aproximativ 20 mp, locuinţa necesitând reparaţii. Sigur că, dacă un reprezentant de la asigurări ar fi verificat în prealabil situaţia concretă a blocului, un imobil degradat, ar fi conştientizat acest risc şi, mai mult ca sigur, ar fi refuzat încheierea poliţei sau (ţinând cont de riscurile generate de infiltraţii) ar fi fost posibilă încheierea unei asigurări la un tarif anual mult mai mare.
După ce daunele reclamate au fost verificate personal de reprezentanţii teritoriali ai Groupama Asigurări SA (structura de analiză a daunelor funcţionând, fireşte, separat de cea care întocmeşte efectiv poliţele de asigurare), asiguratul a fost înştiinţat telefonic (la apelul său) că, în foarte scurt timp, va fi despăgubit. Asta se întâmpla în luna decembrie 2012. În ianuarie 2013, chiar în primele zile, acesta a contactat din nou firma de asigurări. Şi i s-a spus că, foarte repede, „în câteva zile”, va fi despăgubit cu suma de 250 de lei. Chiar dacă, spune asiguratul, suma nu acoperă daunele reale, n-a avut ce face decât să aştepte şi această despăgubire, măcar parţială.
Timpul a trecut şi nici până ieri, 5 martie 2013, nu a primit bani