In 2013 ar putea incepe constructia primelor autostrazi private din Romania, pentru care am putea plati taxe de trecere. De asemenea, ca si in alti ani, unele sectiuni nu vor fi gata la timp.
Saptamana trecuta, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a organizat licitatii pentru concesionarea a doua tronsoane de autostrada.
Pentru portiunea dintre Comarnic si Brasov au fost depuse 4 oferte: cea mai mare firma de profil din China, Communications Construction Company Limited, asocierea formata din firmele SC Spedition UMB SRL si SC Tehnostrade SRL, controlate de "regele asfaltului", Dorinel Umbrarescu, asocierea formata din firmele franceze Vinci si grecii de la Aktor, precum si italienii de la Impregilo.
Care sunt firmele care concureaza pentru autostrada Comarnic-Brasov
Premierul Victor Ponta a intreprins, luna trecuta, o vizita in Franta, ocazie cu care a discutat si cu reprezentantii firmei Vinci. Ulterior, ei au depus oferta pentru tronsonul Comarnic-Brasov, contract pe care l-a mai obtinut si in trecut.
In 2004, Guvernul condus de Adrian Nastase a incredintat companiei constructia acestei portiuni de autostrada, insa noul cabinet a anulat contractul. In 2009, Vinci a primit iarasi lucrarea in parteneriat public-privat, insa, dupa 6 luni, a decis sa renunte la proiect.
Se pare ca lupta se va da intre francezi si chinezii de la Communications Construction Company Limited, care au contestat, anul trecut, la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor fisa de date a achizitiei elaborata de CNADNR. La inceputul lui 2013, CNSC a decis ca procesul de selectie poate continua, astfel ca si termenul de depunere a documentelor a fost prelungit cu o luna de zile.
O prezenta de remarcat este si cea a firmelor autohtone controlate de Umbrarescu, care au