Două companii româneşti au depus oferte pentru a participa la construcţia primelor autostrăzi din România ce vor fi realizate în sistem de concesiune, potrivit datelor comunicate de Compania de Autostrăzi.
Astfel, pentru autostrada Comarnic-Braşov (58 km) a depus ofertă consorţiul lui Dorinel Umbrărescu (Spedition UMB-Tehnostrade). Pentru realizarea centurii de sud a Bucureştiului (48 km), la pachet cu întreţinerea autostrăzilor A1 şi A2 au depus ofertă atât firmele lui Umbrărescu, cât şi cunoscuta Euroconstruct Trading’98, a lui Dan Besciu şi Sorin Vulpescu. Euroconstruct a intrat la licitaţie în consorţiu cu italienii de la Astaldi.
Au început să aibă experienţă în construcţia de autostrăzi
Specializaţi multă vreme doar în modernizarea de drumuri naţionale şi reabilitarea străzilor din oraşe, constructorii români au intrat acum câţiva ani şi pe segmentul construcţiei de autostrăzi. Singura lor realizare este, până în momentul de faţă, autostrada Bucureşti-Ploieşti, deschisă traficului anul trecut. Tripleta Umbrărescu-Besciu-Căşuneanu (prin firma PA&CO), a avut de construit tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, dar, din diverse motive, unele neimputabile lor, au terminat lucrările cu o întârziere de doi ani.
Umbrărescu, cel mai mare constructor român de drumuri, mai construieşte şi pe autostradă de pe coridorul IV pan-european: a câştigat licitaţia un lot de pe tronsonul Timişoara-Lugoj, pe care l-a terminat chiar înainte de termen şi mai este în cărţi pentru al doilea lot al aceluiaşi tronson.
Cei de la Euroconstruct fac unul dintre cele patru loturi ale tronsonului Orăştie-Sibiu, tot în consorţiu cu Astaldi.
Construcţia autostrăzilor de pe coridorul IV se face din bani europeni, în proporţie de 85% (evident, iniţial plata este făcută de bugetul naţional, după care facturile sunt trimise la Bruxelles) iar autostrada Bucureşti-Ploieşti