Fenomenul produselor care imită mărci celebre, începând de la îmbrăcăminte, încălţăminte şi ajungând la alimente sau detergenţi, s-a accentuat în ultimii ani. Autorităţile abilitate să combată acest fenomen sunt Consiliul Concurenţei ce ar putea sancţiona faptele de concurenţă neloială, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), ce ar putea preveni şi sancţiona înşelarea clienţilor şi Poliţia Economică. Problema este, însă, pasată de la o instituţie la alta şi deocamdată măsurile de prevenire şi combatere sunt departe de a fi suficiente.
Autorităţile spun că pentru a evita achiziţionarea unor produse false ar trebui să facem cumpărăturile din magazine mari, care garantează marca şi să păstrăm bonul de casă în vederea unor posibile reclamaţii ulterioare.
Poliţia Economică a trimis anul trecut la procurori 56 de cauze ce vizau infracţiuni pe această temă. În 20 de dosare, parchetul a dispus scoaterea de sub urmărirea penală şi aplicarea unor sancţiuni de ordin administrativ, în nouă cauze neînceperea urmăririi penale, iar în trei cauze scoaterea de sub urmărire penală. Celelalte dosare sunt în curs de soluţionare.
Fenomenul produselor care imită mărci celebre, începând de la îmbrăcăminte, încălţăminte şi ajungând la alimente sau detergenţi, s-a accentuat în ultimii ani. Autorităţile abilitate să combată acest fenomen sunt Consiliul Concurenţei ce ar putea sancţiona faptele de concurenţă neloială, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), ce ar putea preveni şi sancţiona înşelarea clienţilor şi Poliţia Economică. Problema este, însă, pasată de la o instituţie la alta şi deocamdată măsurile de prevenire şi combatere sunt departe de a fi suficiente.
Autorităţile spun că pentru a evita achiziţionarea unor produse false ar trebui să facem cumpărăturile din magazine mari, care garantează marca şi să păstră