Nu este o scuză deja invocata foame de senzaţional a unei categorii de public. Jurnaliştii au regulile lor şi trebuie să se ţină de ele.
Luaţi de valul senzaţionalismului, stimulaţi de dorinţa nesăţioasă a publicului de a vedea noi şi noi minuni (dacă nu sânge, cel puţin un câine care cântă, un elefant care joacă şah, o Elodie, ceva), sete nesatisfăcută nici de generosul YouTube sau de Facebook, unde orice tâmpenie câştigă milioane de vizualizări şi like-uri, reporterii de televiziune se transformă câteodată în actori, cascadori şi prestidigitatori. Adică, în locul prezentării unor date şi fapte veridice, oferă publicului puneri în scenă, mutilări ale realităţii, mistificări. Scamatoria are uneori ţinte prestabilite, cum ar fi lovitura politică. Alteori este o consecinţă a comodităţii reporterului de a selecta interlocutori autentici, de a decupa din realitate momentul propice, secvenţa relevantă. Cazul recent, prezentat pe larg pe site-ul paginademedia.ro, aparţine unui cameraman deja de notorietate, Marius Panţu, care l-a promovat în chip de client la mărţişoare pe însuşi organizatorul Târgului de mărţişoare din Constanţa, fără a preciza calitatea acestuia. Astfel regizată, ştirea a fost difuzată pe Digi24. Organizatorului i s-a părut că nu-i strică publicitatea gratis a târgului şi a intrat în joc. Cameramanul şi-a câştigat o proastă reputaţie cu ceva vreme înainte, când a pus în scenă împreună cu un reporter al Realităţii TV o „furtună de nisip“, răscolind cu picioarele nisipul de pe plajă. Vestea despre jurnalismul practicat în România a ajuns peste mări şi ţări, dusă de Huffington Post, YahooNews, France24 ş.a.
Că asemenea întâmplări nu sunt simple accidente în televiziune o arată şi reiterarea procedeelor. N-ar trebui uitată scandaloasa transmisie în direct a Realităţii TV din faţa spitalului din Urlaţi,