Conducerea Aeroportului Oradea şi cea a Consiliului Judeţean Bihor au început procedurile pentru modernizarea pistei existente (extinderea lungimii şi lăţimii) şi pentru construirea uneia noi, astfel încât la Oradea să poată ateriza şi aeronave de dimensiuni medii, precum Airbus şi Boeing. În acest sens, un anunţ de intenţie a fost postat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) la finele săptămânii trecute, conform datelor înscrise lucrările urmând să înceapă la jumătatea lunii iulie.
Conform informaţiilor din anunţ, valoarea lucrărilor ar urma să fie de circa 25 milioane euro, din care 69,25% din fonduri asigurate de UE (prin Programul Operaţional Sectorial, axa Transporturi aeriene), 28,75% de statul român şi 2% de către Consiliul Judeţean.
Anunţul de intenţie a surprins în condiţiile în care anul trecut proiectul depus de Aeroportul Oradea şi CJ pentru modernizarea pistei a fost declarat eligibil de către Autoritatea de Management a Ministerului Transporturilor, însă cu toate acestea nu au fost asiguraţi şi banii necesari. De altfel, în perioada campaniei pentru alegerile locale de anul trecut, preşedintele CJ Radu Ţîrle era ironizat de contracandidaţii care îi reproşau că proiectul a fost declarat "admis", dar ca la facultate pe vremea lui Ceauşescu, "fără loc".
Potrivit informaţiilor din mediul politic, atât actualul preşedinte al Consiliului Judeţean, Cornel Popa, cât şi primarul Oradiei, Ilie Bolojan, au făcut mai multe demersuri pentru ca fondurile necesare modernizării pistei aeroportului să fie "procurate" prin transferarea sumelor necheltuite de la alte capitole ale Programului Operaţional Sectorial Transporturi, tocmai de aceea fiind sprijinit să ocupe un post de conducere, ca director al POS, orădeanul Marcel Boloş.
Cum era de aşteptat, însă, niciunul dintre cei doi oficiali nu doreşte să comenteze despre acest aspect