Trei din patru tineri români sub 30 de ani au o atitudine pozitivă față de munca pe cont propriu, iar acest lucru explică, poate, de ce românii sunt mai deschiși către antreprenoriat decât restul europenilor.
Potrivit studiului efectuat de compania de cercetare GfK Nürnberg, Germania şi Centrul pentru antreprenoriat al Universităţii Ludwig Maximilian din Munchen, 79% dintre tinerii români sub 30 de ani au o atitudine pozitivă față de munca pe cont propriu. Atitudinea pozitivă faţă de antreprenoriat iese în evidenţă, cu precădere, la români cu diplomă universitară (74%), cu studii medii (63%), precum şi la persoane cu copii (71%). Ca în majoritatea ţărilor unde s-a desfăşurat sondajul, bărbaţii români - 68% oferă o rată de acceptare mai ridicată a activităţilor independente în comparaţie cu femeile - 63%.În medie, la nivel european, atitudinea faţă de antreprenoriat este pozitivă în proporţie de 69%.
„Atitudinea oamenilor referitoare la desfăşurarea unei activităţi independente este considerată de noi ca fiind motorul creşterii economice la nivel global, o sursă vie de idei şi de progres. Studiul iniţiat de compania noastră îşi propune să încurajeze discuţia despre munca pe cont propriu şi să crească nivelul de conştientizare cu privire la rolul important al antreprenoriatului în economiile moderne. Piaţa modernă a locurilor de muncă caută oameni care ştiu să lucreze independent şi se pot adapta la noi provocări. Antrepenoriatul este modelul de muncă al viitorului!”, a declarat Ioana Enache, Director General Amway România, compania care a sprijinit acest studiu.
Veniturile suplimentare, principalul motiv în România pentru deschiderea unei afaceri proprii
Pentru români, principalii factori care îi motivează în demararea unei afaceri sunt perspectiva unui al doilea venit (55%), independenţa faţă de angajator (30%) şi autorealizarea