Cele mai în trend cadouri pentru bărbați sunt ceasurile, cutiile de depozitare a ceasurilor sau dispozitivele de întoarcere a ceasurilor, în timp ce oamenilor de afaceri li se dăruiesc instrumente de scris, decorațiuni personalizate pentru birou și accesorii asociate fumatului.
Pentru femei, rămân pe primul loc bijuteriile, în special celecu pietre prețioase, alături de cutii și modalități inovatoare de păstrare a acestora. De asemenea, foarte căutate sunt accesoriile din piele și cele fashion, decorațiunile, parfumurile de lux. Acestea sunt concluziile târgului Ambiente, cea mai mare expoziție mondială de bunuri de consum, organizată de curând, la Frankfurt/Main.
”Piața cadourilor s-a reinventat complet în ultimii cinci ani. Ce era la mare căutare în 2007 acum este total desuet. Marketerii de succes din domeniul cadourilor au rămas în topul tendințelor, adaptându-se pe măsură ce consumatorii și-au schimbat preferințele și s-au orientat spre noi destinații de shopping. Cei mai mari consumatori de cadouri de lux sunt acum chinezii”, spune Pamela Danziger, expert în studii de piață privind preferințele consumatorilor.
Altfel, ultima tendință în domeniu este alegerea și personalizarea cadoului în funcție de pasiunile și personalitatea destinatarului, cadoul fiind și un element de branding personal. O ofertă mereu nouă, cu produse deosebite, poate trezi interesul consumatorului. Și, cum cumpărătorii își doresc mereu altceva, retailerii trebuie să vină cu ceva surprinzător, prezentat într-un mod aparte.
”Pe piața din România, gusturile românilor au evoluat semnificativ. Acum sunt preferate produsele rafinate, unicat, cu design exclusivist și de cea mai bună calitate. Pentru anul acesta am pregătit atât articole din țări europene cu tradiție în manufactura și comerțul de produse luxury, precum Italia, Franța sau Elveția, cât și accesorii fashion,