Trei din zece români se gândesc la deschiderea unei afaceri pe cont propriu şi privesc cu optimism antreprenoriatul, în contextul economic actual, reiese din studiul "Antreprenoriatul în România în 2012 şi spiritul antreprenorial în Europa", realizat de GfK Nürnberg la iniţiativa Amway Europa, în 16 state europene.
Astfel, 79% dintre tinerii români sub 30 de ani au o atitudine pozitivă faţă de munca pe cont propriu, iar trei din patru tineri români consideră că, în următorul deceniu, antreprenoriatul va fi mai important sau cel puţin la fel de important ca în prezent, mai arată studiul.
Ioana Enache, director general Amway România, a declarat: "Atitudinea oamenilor referitoare la desfăşurarea unei activităţi independente este considerată de noi ca fiind motorul creşterii economice la nivel global, o sursă vie de idei şi de progres. Piaţa modernă a locurilor de muncă caută oameni care ştiu să lucreze independent şi se pot adapta la noi provocări. Antreprenoriatul este modelul de muncă al viitorului". Din studiul prezentat mai reiese că, în comparaţie cu media europeană (38%), în ţara noastră, o treime (34%) dintre persoanele intervievate se consideră capabile de a-şi pune bazele propriei afaceri.
Dintre intervievaţii cu spirit antreprenorial şi o atitudinea pozitivă faţă de un start-up, se întâlnesc cu precădere tineri sub 30 de ani (79%) iar cei care deţin diplomă universitară sunt în proporţie de 74%. Tinerii din ţara noastră şi-ar deschide propria afacere pentru rotunjirea veniturilor existente (55% dintre cei intervievaţi), pentru a dobândi "independenţă faţă de angajator" - 30%, dar şi din dorinţa de a "materializa propriile idei" - 23%.
Procentele privind motivele care stau la baza unui start-up arată diferit pentru majoritatea europenilor intervievaţi, independenţa faţă de angajator ocupând primul loc, cu un procent de 45%, autorealizar