Autoritatile iesene nu au reusit inca sa stabileasca asocierea sau societatea ce urmeaza sa construiasca pista noua de la Aeroportul International Iasi. Desi castigatorul trebuia anuntat inca de luna trecuta, cei de la aerogara au aratat ca evaluarea ofertelor a fost amanata pentru inceputul lunii martie. Cum deja au trecut cateva zile din aceasta luna, este suspecta tacerea din jurul licitatiei. Lucrarea de proiectare si executie la pista noua de 2.400 metri are o valoare totala de circa 157 milioane de lei. Directorul Aeroportului International Iasi, Marius Bodea, nu a raspuns la telefon pentru a raspunde ce se intampla cu licitatia de la regia pe care o conduce. Numai ca mega-licitatia pare deja atribuita.
Cotidianul BUNA ZIUA IASI a relatat recent cum seful CJ Iasi, Cristian Adomnitei, si Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, vor sa puna mana pe banii aeroportului, oferind lucrarea "apropiatilor". Printre ofertanti se numara si asocierea dintre Max Boegl SRL Romania, Vega '93 SRL Galati si UTI Group. Dincolo de faptul ca Max Boegl este firma care a facut pista de la Aeroportul Sibiu, ce s-a prabusit la doi ani de la receptia lucrarilor, in joc sunt cei de la Vega, firma care-l are printre administratori pe cumatrul lui Fenechiu.
Bogdan Lefter, ginerele patronului Corneliu Istrate, alaturi de Fenechiu, l-a cununat pe Tudor Cretu, baiatul lui Corneliu Cretu, directorul de la Ape Prut - Barlad. Faptul ca Relu Fenechiu este implicat in afaceri cu firma lui Istrate spune totul. Fene Grup SA, societate controlata de ministrul Transporturilor, participa la o licitatie derulata de Primaria Iasi cu fonduri europene, alaturi de Vega '93 Galati, Martin Rose Romania si Martin Rose GmbH&Co.KG. Licitatia privind lucrarile pe strada si soseaua Nicolina are o valoare de multe milioane euro. Culmea, Fenechiu a si contestat de doua ori licitatia respecti