Începând cu data de 1 martie a intrat în vigoare Regulamentul (UE) nr. 181/2011 privind drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul şi autocarul, care conferă noi drepturi acestei categorii de călători pe întreg teritoriul UE. Regulamentul prevede drepturile de bază ale călătorilor şi impune o serie de obligaţii firmelor de transport cu autobuzul şi autocarul şi conducerii autogărilor cu privire la responsabilitatea pe care o au faţă de călători. În fiecare an, numărul celor care se deplasează cu autobuzul sau autocarul în UE este de aproximativ 70 de milioane. Regulamentul stabileşte drepturile pasagerilor într-un mod similar cadrului aplicabil transportului aerian, feroviar şi naval. Printre noile drepturi se numără:
. nediscriminarea pe motive de naţionalitate în ceea ce priveşte tarifele şi alte condiţii contractuale;
. tratament nediscrimi-natoriu pentru persoanele cu handicap şi cele cu mobilitate redusă. Mai precis, asistenţă gratuită în autogările desemnate şi în autobuze şi autocare, precum şi compensaţii financiare pentru pierderea sau deteriorarea echipamentelor de mobilitate aparţinând acestei categorii de persoane; . informaţii adecvate şi accesibile pentru toţi pasagerii înaintea şi în timpul călătoriei, precum şi informaţii generale privind aceste drepturi, în autogări.şi pe internet;
. rambursarea integrală a preţului biletelor sau redirecţionare în caz de suprarezervare, anulare sau depăşirea cu mai mult de 2 ore a orei estimate de plecare (aplicabilă numai călătoriilor pe distanţe ce depăşesc 250 km);
. compensarea a 50% din preţul biletului, pe lângă rambursarea integrală a preţului biletelor în caz de suprareze-rvare, anulare sau depăşirea cu mai mult de 2 ore a orei estimate de plecare, atunci când firma de transport nu oferă călătorilor dreptul de a alege între rambursare şi redirecţionare (aplicabilă numai călăto