Vânzările ziarelor românești continuă să scadă, după ce pe tot parcursul anului 2012 au înregistrat un trend descendent comparativ cu cifrele din anul 2011. Aceasta este concluzia Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), care a făcut precizări potrivit cărora presa cotidiană centrală, în special cea de calitate, și-a pierdut din vânzări.
De exemplu, liderul categoriei „quality” din presa românească, cotidianul România Liberă, a scăzut în vânzări pe apariție cu peste 10.000 de exemplare în octombrie 2012 (când vindea în medie 27.333 ziare pe număr), față de octombrie 2011 (când înregistra 37.722 copii). În decembrie, diferența a devenit și mai îngrijorătoare, ajungând la 22.986 copii în 2012, față de 36.388 în aceeași lună din 2011.
Jurnalul Național, pe locul II în topul ziarelor românești, a pierdut, de asemenea, aproximativ 5.000 de exemplare pe apariție, din octombrie 2012 (când înregistra 19.012), față de octombrie 2011, când ajungea la o medie de 24.557 exemplare vândute pe număr.
O ușoară scădere a suferit și Evenimentul Zilei, ziarul de pe locul III al topului, care a pierdut peste 1.000 de exemplare vândute, din decembrie 2011 (când media era de 15.230 pe apariție) până în decembrie 2012 (când a ajuns la doar 14.103 exemplare vândute pe număr).
Cifra de vânzări a ziarului Adevărul a scăzut cu aproape jumătate în octombrie 2012 (cu o medie de vânzări de 14.105 exemplare), față de octombrie 2011 (când vindea aproximativ 27.800 de copii pe apariție).
Chiar și tabloidele, care rămân încă în topul celor mai bine vândute ziare, au pierdut peste 20.000 de copii vândute pe apariție. Dacă în octombrie 2011 vindea 153.403 exemplare pe numărul apărut, în aceeași lună a anului 2012 media de vânzări pe număr a scăzut la 129.525.
Presa locală a înregistrat și ea o scădere substanțială de tiraj. Multe publicații locale au renunțat la a