America's Got Talent (Captura YouTube)"Prea multa scalambaiala vedem la televizor, ne-am saturat, vrem legi dure care sa apere bunul simt". Acest tip de mesaj revine tot mai des in spatiul public, sustinut si de unii jurnalisti. E straniu ca oameni din media sa ceara cenzura, sau avalansa de grotesc o impune?
Deschidem televizorul si apar multi oameni care vorbesc ori se comporta vulgar, vedem sexualitate, violenta, scene care depasesc limitele a ceea ce consideram "normalitate".
Multi dintre noi nu mai suporta. Unii solicita Consiliului National al Audiovizualului sa actioneze pentru a eradica fenomenul, altii indeamna la boicotarea productiilor TV de aceasta factura.
Paie pe foc a pus emisiunea "Acces Direct" de la Antena 1, unde Ioana Tufaru a fost aratata in baie, in timp ce Adriana Bahmuteanu ii comenta, deloc magulitor, igiena personala. Audienta record, circa 1,7 milioane de telespectatori pe minut. Iar audienta aduce bani.
DailyBusiness Video: Ioana Tufaru la Acces Direct
Au urmat reactiile. "Se poate mai jos? Jeg pe TV, la propriu, la Acces Direct. Ceara Ioanei Tufaru, in prim-plan", a titrat Paginademedia.ro. Ulterior, intr-un alt articol, aceelasi site noteaza ca "emisiunile TV nu ar putea exista fara sustinerea clientilor de publicitate care insereaza reclame in programe" si prezinta lista companiilor care au platit spatii de reclama.
Modelul occidental
Ce inseamna "normalitate" si cum am ajuns aici? Vrem, nu vrem, suntem o societate mimetica. Dupa ce zeci de ani am urmarit la televizor si am citit in ziare numai propaganda comunista, in limitele unei cenzuri la sange, in 1989 ne-am castigat libertatea de exprimare. Iar aceasta libertate produce bani daca stii sa atragi publicul.
Tabloidele noastre, Click!, Libertatea, Can-Can, au preluat stilul unor publicatii occi