Guvernul propune înfiinţarea, în cadrul Ministerului Finanţelor Publice (MFP), a unei funcţii de secretar de stat responsabil pentru coordonarea Unităţii de verificare şi autorizare, care ar urma să îl sprijine pe ministrul de resort în procesul de autorizare a jocurilor de noroc, a antrepozitelor fiscale, caselor de marcat, caselor de schimb valutar, tichetelor de masă şi tichetelor cadou, se arată într-un proiect de hotărâre publicat pe site-ul MFP. Unitatea de verificare şi organizare ar urma să fie creată prin reorganizarea activităţii Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific, potrivit documentului.
Proiectul presupune şi crearea altor structuri noi, precum Unitatea de evaluare a investiţiilor publice, care va avea ca atribuţie evaluarea eficienţei alocării resurselor financiare pentru investiţii publice finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, sau Direcţia generală relaţii financiare internaţionale, care ar urma să asigure suportul tehnic al atribuţiilor exercitate de ministrul de finanţe în calitate de reprezentant al statului în instituţiile financiare internaţionale. De asemenea, Guvernul are în vederea crearea Corpului de control, care să fie subordonat direct ministrului de finanţe, în vederea separării activităţii de control intern desfăşurată pentru respectarea reglementărilor aplicabile din domeniile de activitate specifice aparatului propriu al ministerului, de activitatea de inspecţie economico-financiară.
Numărul maxim de posturi al MFP ar urma să fie redus cu 167, respectiv 9% din total. Dintre acestea, 35 sunt vacante, iar 132 au fost preluate de către Ministerul Fondurilor Europene, începând cu 19 februarie. Posturile vanate urmeată să fie redistribuite, cu precădere, către Unitatea de verificare şi autorizare. Din cele167 de posturi, 20 sunt de conducere. De asemenea, Ministerul desfiinţează şapt