Augustin Hagiu: Întârzierea aderării aduce transportatorilor pierderi de mii de euro lunar
Radu Dinescu (UNTRR): Aderarea ar creşte eficienţa şi ar diminua focarele de mică corupţie
De la demararea negocierilor, România a cheltuit peste 1 mld. euro în vederea îndeplinirii condiţiilor impuse de UE
După şase ani de negocieri, aderarea României la Schengen este încă incertă, ceea ce-i afectează puternic pe transportatori. Întârzierea cu care aceştia livrează mărfurile şi aduc pasagerii la destinaţie, cuantificate în pierderi lunare uriaşe pentru firmele din domeniu, este provocată de cele mai multe ori de cozile uriaşe din vămi, generate de controale mai mult sau mai puţin eficiente.
Contactat telefonic, consultantul în transporturi Augustin Hagiu a declarat pentru Curierul Naţional că o singură firmă de transport poate pierde lunar mii de euro din cauza întârzierii aderării României la spaţiul Schengen. "Nu se pot cuantifica pierderile, dar o singură firmă de transport poate pierde lunar mii de euro", a spus Hagiu.
La rândul său, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a afirmat că tergiversarea procesului de aderare a României la spaţiul Schengen se răsfrânge puternic asupra transportatorilor români. "Dacă astăzi am fi în Schengen, ar dispărea focarele de mică corupţie, şpăgile şi timpul pierdut. Ar creşte eficienţa şi ar dispărea pretextele de control", a mai spus el.
În cei peste şase ani de la demararea negocierilor pentru aderarea la Schengen, România a cheltuit peste 1 mld. euro pentru a îndeplini condiţiile tehnice impuse de oficialii europeni. În prezent, deşi România îndeplineşte toate condiţiile de aderare, Germania a anunţat că va opune la Consiliul JAI din 7-8 martie dreptul de veto al Germaniei împotriva aderării României şi Bulgariei la spaţiul Schengen.